čtvrtek 7. května 2015

NEPEČENÝ – JAHODOVO ČOKOLÁDOVÝ DORTÍK Z OREO SUŠENEK

Ahoj všem mým milým čtenářům,

jak jistě všichni víme, na velké smutky malých holek (ale i na malé smutky velkých holek) pomáhá čokoláda :D. Zázračně. Sice přechodně, ale jednoznačně zázračně. A protože já jsem taková malá holka s velkýma smutkama a věčně pesimistickýma myšlenkama (což se mi relativně daří před světem skrývat) , rozhodla jsem se pro tuhle čokoládovou nálož na pocuchaný nervy :D. No možná to někomu z vás přijde vtipné, nicméně až ochutnáte, pochopíte ;).

Let's go everybody !!!

Naprosto primitivně jednoduchý receptík s mega giga efektem, ne jen na výše zmiňované nervy, nýbrž i na pohled a v neposlední řadě na chuťové pohárky, které vám zaplesají radostí a už nebudete chtít jinak :D.  Dokonce i moje mamča už si ho objednala ode mě na narozeniny :D. Asi má tento zákusek vážně potenciál zaujmout.

Jen ještě tak na úvod, když jsem tento recept objevila někde na netu, moje první reakce byla: „Coooo? Zase OREO? Proč to proboha všude cpou?“ Pro mě brutálně „komerční“ sušenky, na kterých není absolutně NIC výjimečného, po originalitě můžete pátrat sebevíc a stejně na nic nikdy nepřijdete. Ve fastfoodech se nestravuji, to ale nezabránilo tomu, abych si nevšimla, že Oreo používají už i jako posyp na zmrzlinu. FUJ. Kdo to vymyslel? Jejich chuť ( alespoň pro mě ) není nijak ohromující, v tomto receptu ovšem sehrávají velice významnou roli  a ač nerada, nakonec jsem musela svůj názor změnit a uznat, že s jinými sušenkami, by to prostě nebylo ono. I když nevím proč, ale přikláním se k efektní černé barvě a jakési uměle vytvořené „prestiži“ těchto sušenek :D. Mám ráda věci na rovinu, proto svůj názor píšu i vám :).

Recept udávám klasicky z jedné dávky. Můj výtvor jsem ale dělala ze dvou dávek. Záleží na formě, kterou použijete a počtu strávníků :D. To hlavně ;).



1 DÁVKA:

  • Krásné fresh jahody – 300g (nejlépe ze zahrádky, já zahrádku nemám, takže Globus – bedýnka 1kg = 90kč)
  • Oreo sušenky – 330g ( Globus – 1 balení 176g = 37Kč )
  • Máslo 110g  - ( cca 30- 45 Kč )
  • Čokoláda mléčná – 200g ( Orion -1ks 100g 18Kč )
  • Čokoláda hořká – 100g ( Orion -1ks 200g 45Kč )
  • Smetana 33-40% - 200ml (Šlehačka De Luxe – 200g – 21Kč )
  • Oříšky na posypání ( mandle, pistácie, kešu…nebo co kdo má rád. Já jsem použila mandle (hranolky) – 100g = 47Kč)





POSTUP:

     1. Do kuchyňského robotu vložíme sušenky Oreo (celé jak jsou i s náplní) a rozmixujeme na jemné drobky. Po rozmixování přilijeme do rozdrcených sušenek rozpuštěné máslo a znovu mixujeme, dokud se hmota rovnoměrně neprovlhčí máslem.
Tuto hmotu poté prsty nebo vyboulenou stranou polévkové lžíce přimačkáváme do dortové formy na dno i strany formy. Až máme hmotu krásně obloženou a uhlazenou ve formě, dáme do lednice ztuhnout. Mezitím si připravíme náplň.

     2. V menším hrnci si ohřejeme smetanu na mírném ohni několik minut, dokud není dostatečně horká. Odstavíme a vložíme do ní nalámanou čokoládu. 1-2 minuty si čokolády nevšímáme, ona mezitím krásně teplem smetany povolí. Poté začneme míchat, dokud se zcela nerozpustí a nevytvoří se smetanou lahodný krém.

     3.  Z lednice vyndáme dortovou formu s Oreo korpusem a vzniklý čokoládový krém nalijeme na něj a libovolně posázíme jahodami a zasypeme oříšky. ( Já jahůdky nekrájím a nechávám je vcelku. Hůře se to baští, nicméně u takové mňamky jde taky o efekt :D ).

    4.  Tak a teď si už jen neokousat nehty nervozitou, než se do téhle many budete moci nejméně po dvou hodinách v lednici zakousnout. (Lépe přes noc)


DOBROU CHUŤ !!!


Všem přeji krásný zbytek dne, užijte si prodloužený víkend a budu moc ráda, když mi dáte vědět v komentářích, zda jste už tento dortík vyzkoušely, jak vám chutnal a jaký zákusek je stálicí u vás doma ;) .


Emm

Žádné komentáře:

Okomentovat